Home > Blog > blond en grijs

Blog

blond en grijs

Vandaag ben ik een beetje jarig. Acht kaarsjes op de taart. Zelf ben ik iets ouder, maar mijn bedrijf Suz&Zo wordt vandaag écht acht en dat voelt als jarig. Een feestje. Kom maar door met de liedjes en de zelfgebakken taarten!

Acht jaar, drie auto’s en drie logo’s verder, maar vooral veel mooie opdrachten en klinkende verkoopklussen wijzer. Ik ben verder en wijzer en ja, ook grijzer. En al zeg ik het zelf, dat grijs past me wel. Zeker als je er de ervaring in ziet die hoort bij mijn zakelijke leeftijd. In die acht jaar als zelfstandig ondernemer ben ik een stuk relaxter geworden. Ik weet wat ik wil en wat ik kan, ik weet wat ik inbreng en toevoeg voor mijn opdrachtgevers, de corporaties, ontwikkelaars en bouwbedrijven waarvoor ik werk. Ik weet dat ik met aanpakken en doorpakken (sorry Wopke!) altijd kom waar we moeten zijn.

Dat aanpakken en doorpakken hoort bij de bouwwereld, dat zakelijke snapt iedereen. Niet iedereen snapt de zachte kant van het verkoopvak. En dat is nou juist wat ik er zo leuk aan vind. Sommige projecten hadden vanaf het eerste begin mijn hart, dat was liefde op het eerste gezicht. Maar de mooiste waren misschien wel de projecten waar ik zelf iets zichtbaar en voelbaar kon maken van kwaliteit en warmte. Waar ik mijn intuïtie kon benoemen. Dat is waar het om draait. Het gevoel moet goed zijn, de specificaties zijn meestal wel in orde.

Als vrouw voel ik me in de bouwwereld als een vis in het water. Ik werk graag met bouwers en vastgoedmensen. Ik snap de feiten en de cijfers. Maar ik ben en blijf een intuïtief dier, een gevoelsmens. Blond en grijs. Bij de aankoop van een huis geven vrouwen vaak de doorslag. Niet omdat ze vrouw zijn, maar omdat ze hun gevoel wat gemakkelijker laten spreken. Dat betekent dat je méér moet communiceren dan prijzen en vierkante meters. Een huis, een bouwproject moet je gevoel aanraken. Dat gebeurt meestal al in de eerste seconden van de kennismaking. Daar ben ik scherp op. En als ik voel dat die eerste kennismaking goed is, dan weet ik van aanpakken en doorpakken en vasthouden. 

 

 

 

   

Blogarchief

  • blond en grijs

  • hondentherapie

  • blunder op de bouwplaats

  • bronzen, koperen nikkelen, wollen jubileum SUZ&ZO

  • the day before

  • happy 2019

  • the month before

  • Marketeer en verkoper met oog en hart voor mensen

  • Help mij met de marathon!

  • Ik ren voor de liefde!

  • SUZ&ZO privé de woningmarkt op - blog 7 | gevoel belangrijker dan ratio

  • stof happen voor het goede doel...

  • bye bye Blues

  • de grootste twee-onder-een-kapwoning van Drielanden is te koop!

  • Hoe verkoop ik mijn huis: grondig opruimen - blog 4 | SUZ&ZO privé op de woningmarkt

  • Huis verkoopklaar maken. Onzin, toch? - blog 3 | SUZ&ZO privé de woningmarkt op

  • Een nieuw droomhuis gezocht: hoe belangrijk is de plek waar het staat? - blog 2

  • SUZ&ZO privé de woningmarkt op: huis te koop in Harderwijk - blog 1

  • Millennial-generatie en vastgoed - blog 4 | SUZ&ZO in The Big Apple

  • Ontwikkelingen vastgoedmarkt, ontwikkelingen marketing - blog 3 | SUZ&ZO in The Big Apple

  • Vastgoedmarketing en vastgoed-verkoop - blog 2 | SUZ&ZO in The Big Apple

  • online marketing trends in vastgoed - blog 1 | SUZ&ZO in The Big Apple

  • SUZ&ZO naar RealEstateConnect in NYC

  • Het zonnetje in huis

  • Commercieel Vastgoed management, de nieuwste expertise van SUZ&ZO

  • werken voelt niet als werken

  • Investeren in de toekomst? Dat doe je Suz&Zo!

  • Vastgoed en de verkoopmanager... het gáát ergens over

  • Klantinformatie: goud om te smeden

  • Nieuw leven voor oude woningvoorraad; uniek concept voor corporaties

  • SUZ&ZO goes Dubai!

  • Inspirerende Dialogen

  • Real Estate Connect New York: 5 eye-openers

Projecten

Bouw van Jou in Deventer

De Beeldentuin Emmen

Heidestad Ede

Veste Zutphen



Meer projecten

De verkoop van de 61 woningen van project Slootdorp Amsterdam is geslaagd!

  Suzanne Schuitemaker - Stadgenoot     

Meer referenties 31

Bel direct
Mail