Home > Meer over Suzanne van Harten
Meer over Suzanne van Harten
Woningen zijn in Nederland weer behoorlijk schaars. Er is meer vraag dan aanbod. Een gebied, locatie of project zou zichzelf dus moeten verkopen, zou je zeggen. En toch is dat niet zo.
Vastgoed verkopen is een vak. Niet omdat de markt zo ingewikkeld is, maar omdat het veel meer is dan een optelsom van plan en regels. Er zijn stakeholders en mondige burgers met veel kennis en kunde. En de kopers zijn mensen met wensen, behoeften en dromen. Maar ook met twijfels en muizenissen en uitstelgedrag.
Verkoopbegeleiding is een vak. Omdat er voor de kopers ontzettend veel te kiezen valt. Omdat het voor hen om grote bedragen gaat. Omdat de meeste mensen geen geroutineerde kopers zijn. Het bos en de bomen… hoe fijn is het als er iemand is die alles overziet?
Suzanne van Harten werkt al jarenlang in de vastgoedsector. Ze was marketeer, communicatiespecialist, wooncoach en verkoopmanager bij verschillende bouwbedrijven, gemeenten en ontwikkelaars. Ruim zes jaar geleden begon ze haar eigen bureau SUZ&ZO. Met kennis, professionele ervaring en een uitstekend netwerk als stevig fundament.
Verkoopbegeleiding met een menselijke maat. Dat werd het handelsmerk van SUZ&ZO. En het werd al snel een succes. Al is Suzanne daar dan weer bescheiden over.
SUZ&ZO werkt voor bouwondernemingen, vastgoedontwikkelaars, gemeenten, architecten, makelaars en soms particulieren. Suzanne kent het hele traject van marktanalyse en marketingcommunicatie tot en met de verkoopbegeleiding en de organisatie van meer- en minderwerk. Ze is opgeleid in marketing en communicatie en vertrouwd met de strategische inzet van participatie en nieuwe media. Én ze kent de logica van bouwers en rekenaars.
Maar ze is vooral geïnteresseerd in de kopers. Kruipt in hun huid. Stelt bevrijdende vragen. Verduidelijkt. Lost problemen op. Ruimt obstakels uit de weg. Trekt gedachtenkronkels recht. Dat geeft ruimte en richting. Kopers voelen zich begrepen.
“Het leukste van mijn vak vind ik het directe contact met de toekomstige bewoners. Als mensen vertellen waar ze van dromen en waar ze over twijfelen, dan veer ik op. Dat contact, daar begint het mee.”
Heeft u een vastgoed vraagstuk en wilt u marketing of communicatie advies. Heeft u een gebied, locatie, project of een object waar u kopers voor wilt interesseren? Wilt u wel ontwikkelen maar het hele traject van marketing, communicatie, kopersbegeleiding en verkoop overlaten aan een professional? Neem contact op met Suzanne voor een kennismaking en een oriëntatie.
Nulzes: 06 15602961
Grandcafé De Liefde, Harderwijk – kroeg met inhoud, al vier jaar on tour, vanaf 2019 wellicht in een eigen pand. Gerund door vrijwilligers, op basis van liefde en acceptatie. Een prettige sfeer en goede gesprekken; geen uiterlijk vertoon, geen oordelen. Suzanne is vanaf het begin nauw bij het initiatief betrokken en is mede-verantwoordelijk voor de marketing en communicatie.
Aaltjesdagen Harderwijk - Belangrijk en supergezellig meerdaags evenement van ondernemers voor alle Harderwijkers en iedereen die erop afkomt. De opening van het toeristisch seizoen, met elk jaar zo’n 50.000 bezoekers. Suzanne is een van de organisatoren en verantwoordelijk voor de communicatie.
Marathon van New York – Persoonlijk uitdaging: geen geboren hardloper zijn en toch de beroemdste marathon gaan lopen. Bijna een jaar afzien. En dan kijken of je lijf dat leuk vindt. Wel voor een goed doel natuurlijk: Grandcafé De Liefde. En ze deed het!
De verkoop van de 61 woningen van project Slootdorp Amsterdam is geslaagd!
Suzanne Schuitemaker - Stadgenoot